всі спорт споживач інновації відгуки

Легенди Ле-Мана. Ford GT 40 - вбивця Ferrari

Ле-Ман - престижні змагання на витривалість. Гоночні боліди нарізають кола по треку «Сарта» 24 години поспіль майже без зупинок. На початку 60-х тут правлять балом Ferrari, італійські автомобілі стають переможцями з року в рік.


Але ризиковано зв’язуватися з Генрі Фордом Другим. Енцо Феррарі відчув це на своїй шкурі після того, як переговори про об’єднання Ferrari і Ford раптово провалилися. Навесні 1963 р Форд дізнався через європейського посередника, що Енцо Феррарі цікавиться Ford Motor Company, щоб продати їй своє виробництво. Форд витратив кілька мільйонів доларів на ревізію фабричних активів Ferrari і юридичні переговори, але Феррарі в односторонньому порядку перервав переговори на останній стадії. «Ми надеремо їм дупу, - кричав Форд-молодший своїм радникам, коли виявив цю обставину. - Ми їх обійдемо! »

З цього і почалася одне з найбільш запеклих протистоянь в автоспорті. Генрі Форд II в гніві направляє свій гоночний підрозділ на пошуки компанії, яка змогла б обвести Ferrari навколо пальця на світових перегонах на витривалість. Конструкторам і інженерам американського автогіганта поставлена нездійсненна задача: створити автомобіль, здатний залишити позаду непереможних «червоних жеребців» Ле-Мана. Результатом став Ford GT40.

Середнємоторна компоновка тоді ще була в новинку, але її переваги вже були відомі. Новий автомобіль повинен був мати двигун за сидіннями, а такого досвіду у Форда не було. Для створення платформи був запрошений Ерік Бродлі з Lola Cars. На перших дослідних зразках встановлювався двигун об’ємом 4,2 літра з віддачею в 350 коней. Прототип мав назву Ford GT 101. Пізніше воно змінилося на GT 40, де за цифрою прихована висота кузова в 40 дюймів.


Участь в гонках 1964 на трасі Нюрнбургрінг виявило слабкі місця боліда. На самому початку вийшла з ладу підвіска. Робота над помилками була довірена Керрол Шелбі. Він замінив мотор, поставивши величезний агрегат об’ємом в 7 літрів. З ним потужність перевищила 450 кінських сил. Автомобіль набирав першу сотню за низькі п’ять секунд, а максимальна швидкість перевищила значну позначку в 200 миль / год. У 1965 GT 40 здобув перемогу на гонках в Дейтоні.

Але головний тріумф був попереду. Перша перемога в Ле-Мане трапилася в 1966 році. GT40 відірвався від усіх настільки, що три лідируючих оранжево-блакитних автомобіля Ford фінішували пліч-о-пліч. «Ми більше не збираємося купувати Ferrari» - сказав гордовито Генрі Другий після гонки. І це було тільки початком. Його Ford GT 40 посідав перше місце в 1967, 1968 і 1969 роках, на чотири роки ставши беззмінним лідером складного змагання, Ferrari ж з тих пір ніколи не вигравали.

Технічні рішення при створенні автомобіля послужили гарною підмогою при розробці майбутніх моделей, таких як Ford Focus.

Ford GT 40 був феноменальним автомобілем не тільки в технічному плані. Його дизайн випередив свій час на півстоліття. У 2005 році він відродився в моделі Ford GT. Зовнішній вигляд майже не зазнав змін.

Втім, в Ford не забувають про славне минуле, і на старт Ле-Мана 2016 вийшов повністю новий GT з 3,5-літровим 600-сильним турбомотором. Повернення виявилось успішним: акурат до піввікового ювілею першої перемоги Ford GT40 він зайняв перше місце в своєму класі.

На рахунку легендарного автомобіля є ще один рекорд. Ford GT40 1968 випуску, який використовувався на зйомках гоночної епопеї «Ле-Ман», став найдорожчим автомобілем в історії США - він був проданий за 11 мільйонів доларів.

Всі новини

Нові тенденції ринку мастильних матеріалів в Україні: що змінилося?   - 2018-05-21 04:47
Добавки в мастильні матеріали: чому вони так важливі?   - 2018-04-19 20:56
Вихід нової класифікації API планується 1 травня 2018 року   - 2018-04-10 18:17
Ринок Промислових Мастильних Матеріалів   - 2018-03-29 14:19
Перемога партнерів Gulf - команди Mercedes-AMG в Сільверстоуні   - 2018-03-19 15:12
Новинка 2018 року: серия годинників Gulf Special Edition - TAG Heuer Monaco Gulf   - 2018-03-14 12:08
Синтетична олива VS мінеральна: що обрати?   - 2018-03-01 14:30
ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДІБРАТИ МОТОРНУ ОЛИВУ ДЛЯ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ?   - 2018-02-18 22:44
Класифікація моторних олив по АРІ   - 2018-02-11 23:24
У США чергове підвищення цін на мастильні матеріали   - 2018-02-01 16:57
Всі права захищені
+38 (044) 496-31-31
+38 (044) 496-52-19