всі спорт споживач інновації відгуки

Вода в оливі - звідки?

Вода в оливі - така фраза часто лякає автовласника, після чого його може вхопити напад паніки. Насправді все не так погано, про це ми і розповімо.

Є кілька способів визначити наявність води в оливіїх можна застосувати практично до всіх видів мастильних матеріалів. Для початку, визначимося, звідки береться вода в системі змащення двигуна.

Ознаки води в оливі

Отже, почнемо з того, що двигун все-таки несправний, і рідина потрапляє туди не по своїй волі. Є кілька ознак, за якими це можна зрозуміти:

• Зменшення антифризу. Перше, що треба перевірити при таких підозрах - це рівень охолоджувальної рідини.

• Змінений відтінок оливи. Тут все не так просто, тому що такі речі можна розглянути тільки досвідченим оком. З іншого боку, не важко побачити, що олива стає як би іржавою. Справа в тому, що деталі при наявності води окислюються, і в олії насправді присутня іржа.

• Білий наліт на щупі. У такому випадку частка води вже досить велика. Тут навіть не бажано запускати двигун, напевно, не треба пояснювати чому.

Мабуть, на цьому все. Звичайно, при наявності серйозних підозр, але без видимих причин, є ще один варіант.Береться проста металева ємність, трохи оливи з двигуна і кип’ятиться. Напевно, всі бачили, як «стріляється» картопля в маслі. Справа в тому, що вода просто різко википає, ось і весь секрет. Якщо води немає, то олива буде просто диміти.

Причини, через які вода потрапляє в оливу

Експлуатація автомобіля - це дуже агресивні умови для роботи двигуна. Постійні вібрації, якість палива, вологість вхідного повітря і ще величезний список причин, за якими може відмовити мотор. Однак, спочатку подивимося, як вода потрапляє в масло.

Як вже говорилося вище, одним з ознак є зменшення рівня охолоджуючої рідини. Якщо це так, то є кілька варіантів:

• Негерметичність головки блоку циліндрів. Буває так, що прокладку «пробиває» супроводжується це характерним свистом, тому діагностиці піддається досить легко.

• Негерметичність патрубків. Теж поширена проблема, але місць, де охолоджуюча рідина стикається з оливою досить мало. Теж легко визначити.

• Тріщина в «сорочці» двигуна. Тут уже нічим не допоможеш, такі деталі потрібно тільки міняти.

Але буває і так, що вода в оливі - це не наслідок несправності, а природний хід речей. Найчастіше проявляється це при коротких поїздках, особливо взимку, а й улітку не все так гладко. Отже, подивимося стосовно кожної пори року окремо.

Експлуатація взимку

Проблема зими полягає в низькій зовнішній температурі. Двигун запустили, прогріли, поїхали куди треба, повернулися і поставили автомобіль. Мабуть, це найпоширеніший сценарій використання авто.

Так, ось, над рівнем оливи в двигуні є вільний простір, який заповнений повітрям. Неважливо, звідки він там, просто він є. Але при цьому його вологість, як правило, вище, ніж у зовнішньому середовищі, тому що олива покриває всі внутрішні частини. А в ньому застосовуються так звані естери, вони покликані зіграти роль, свого роду, силікону, щоб зберегти змащувальні властивості. Так ось ці самі естери дуже гігроскопічні. Це означає, що вони вбирають в себе вологу. Таким чином, з часом, вологість повітря в картері двигуна досягає 90 відсотків.

Так ось, ми прогріли двигун, ця волога починає випаровуватися зі стінок, а після охолодження стає конденсатом, який поступово стікає вниз, тобто в піддон картера, в масло. Як вже говорилося, основна проблема - це низька температура «за бортом», а значить, картерний конденсат набирається швидше. Ситуація особливо погіршується при зносі поршневої групи.

Експлуатація влітку

Влітку, як може здатися, немає такої хвороби, тому що перепадів температур немає. Насправді, частково це так. Але є інша проблема. А полягає вона в тому, що вологість повітря в літній час значно вище, а значить вода в картері набирається швидше. Спочатку нормальним є кількість води в оливі в кількості до 5 грамів на 1 літр (0,5%).

Саме такою вона продається в магазині. Якщо норма перевищена, партія бракується. З одного кубометра повітря при температурі 90 градусів (робоча температура) осяде близько 500 грамів води.

Середній обсяг повітря в картері становить приблизно 20 літрів. Це означає, що при вологості в 60% двигун отримає близько 6 грамів при одному охолодженні. Візьмемо середній обсяг оливи в двигуні 6 літрів. Разом отримаємо концентрацію води в оливі 0,01%. Це середні цифри. У році 365 днів, відповідно, двигун отримає дозу вологи в розмірі 0,365%.

Не включаємо сюди дні з підвищеною вологістю. Таким чином, вода в оливі може з’явитися просто від часу.

Білий наліт на масляній кришці

Ця проблема так само турбує багатьох водіїв, деякі всерйоз починають переживати. На ділі це всього лише мала частина конденсату, який перемішується з оливою на кришці в зимовий час. Якщо проявити пильність, можна побачити, що влітку такого немає. Просто пари піднімаються в найвищу точку, ось і все, нічого страшного.

Чим небезпечна вода в оливі

Вище вже говорилося про те, що автовласники бояться води в оливі як вогню. Але чи обгрунтовані всі ці страхи? Отже, ось кілька наслідків, про які варто замислитися. Мабуть, своєчасна заміна оливм буде набагато більш вигідним вкладенням коштів в автомобіль.

Наслідки води в оливі

• Така олива стає емульсією, а значить у неї підвищується щільність. Тому логічно припустити, що все це призведе, рано чи пізно, до необхідності ремонтувати двигун. А саме, ті його частини, які змащуються під тиском (колінвал, распредвал, поршневі пальці).

• Емульсія залишається в порожнинах, де коксується, а потім там і залишається. Це загрожує заляганням кілець в поршнях.

• Як і будь-яка несправність, яка хоч якось пов’язана з поршневою групою, це веде до підвищеної витрати палива.

Отже, можна зробити декулька висновків, і рекомендацій, дотримуватися яких не так і складно.

• Міняти оливу після пробігу в 7-8 тисяч.

• Уникати коротких поїздок. Якщо це неможливо, то бажано періодично здійснювати марафони на сотню-другу кілометрів.

• Стежити за своїм автомобілем. Не просто доглядати, а саме стежити. Найчастіше, зміни уважному власнику стають відразу помітні.

Всі новини

Добавки в мастильні матеріали: чому вони так важливі?   - 2018-04-19 20:56
Вихід нової класифікації API планується 1 травня 2018 року   - 2018-04-10 18:17
Ринок Промислових Мастильних Матеріалів   - 2018-03-29 14:19
Перемога партнерів Gulf - команди Mercedes-AMG в Сільверстоуні   - 2018-03-19 15:12
Новинка 2018 року: серия годинників Gulf Special Edition - TAG Heuer Monaco Gulf   - 2018-03-14 12:08
Синтетична олива VS мінеральна: що обрати?   - 2018-03-01 14:30
ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДІБРАТИ МОТОРНУ ОЛИВУ ДЛЯ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ?   - 2018-02-18 22:44
Класифікація моторних олив по АРІ   - 2018-02-11 23:24
У США чергове підвищення цін на мастильні матеріали   - 2018-02-01 16:57
Класифікація олив ACEA (Асоціація європейських автовиробників)   - 2018-01-29 21:45
Всі права захищені
+38 (044) 496-31-31
+38 (044) 496-52-19