всі спорт споживач інновації відгуки

Мастильні матеріали: загальна характеристика

Мастильні матеріали діляться на рідкі (оливи) і напіврідкі (пластичні мастила).

Щоб задовольнити вимоги виробників машин до якості мастильних матеріалів, в їх склад включається, як правило, кілька видів основних олив і до 30% хімічних сполук, які називаються присадками. У свою чергу, напіврідка консистенція мастил досягається за рахунок додаткового включення до їх складу хімічних сполук, які називаються загусниками.

Суміш кількох основних олив називається базовою оливою. Базові оливи можуть складатися з основних олив одного типу або бути сумішшю основних олив, що належать до різних груп. За типом основних олив розрізняють: мінеральні, напівсинтетичні і синтетичні базові оливи.

 


Присадки, що поліпшують якість базової оливи, можна розділити на наступні групи:

 

• підвищують в’язкість і індекс в’язкості - модифікатори в’язкості,

• знижують температуру плинності - депрессори,

• інгібітори корозії і іржавіння,

• детергенти і диспергенти,

• емульгатори,

• протипінні присадки,

• інгібітори окислення масляної основи,

• дезактиватори металів,

• протизношувальні (AW) і протизадирні (EP) присадки,

• модифікатори тертя (FM).

Залежно від призначення мастильного матеріалу в його склад можуть входити тільки деякі присадки з наведеного списку.

В якості загусників для пластичних мастил найчастіше використовуються мила (кальцієві, літієві, алюмінієві і натрієві). Іншими популярними загусниками є бентоніти, силікони, поліуретани, поліетилени, поліізобутилену та похідні сечовини. Вибір загусника визначає консистенцію і дуже впливає на ряд якісних ознак мастила, таких як водостійкість і діапазон робочих температур.

З точки зору фізико-хімічних параметрів і експлуатаційних властивостей обидва типи мастильних матеріалів мають характерні перевагами, що зумовлюють їх застосування.

У порівнянні з оливами мастила мають ряд експлуатаційних переваг:

• обмежують знос змащуваних елементів завдяки наявності мастил у вузлах тертя навіть тоді, коли пристрій не працює, що запобігає виникненню сухого тертя,

• менше схильні до витікання з негерметичних вузлів тертя,

• шари мастила, що знаходяться в контакті з ущільненнями, самі працюють як ущільнювачі, запобігаючи потрапляння води і пилу як в глибокі шари мастильного матеріалу, так і в вузол тертя,

• існує можливість поліпшення якості мастил шляхом введення твердих присадок (графіт, сірчистий молібден), які при включенні їх до складу олив осідають на фільтрах.

У свою чергу, до експлуатаційних переваг олив перед мастилами відносяться:

• краще відводять тепло,

• забезпечують менші втрати енергії (менший коефіцієнт тертя),

• мають здатність безперервного переносу забруднень з вузла тертя в масляні фільтри,

• можна з набагато більшою точністю контролювати втрати оливи в умовах експлуатації,

• заміна оливи (в порівнянні з заміною мастила) виконується набагато швидше і простіше,

• легше відібрати для аналізу репрезентативну пробу працюючої оливи.


Внаслідок розвитку технології технічного обслуговування попит на оливи в даний час значно перевищує попит на пластичні мастила. Частка мастил в загальному виробництві мастильних матеріалів не перевищує 5%. Мастила застосовуються практично тільки тоді, коли неможливе використання мастил, а саме для змазування:

• підшипників ковзання і кочення,

для не ущільнених передач,

• шарнірів,

• направляючих.

Всі новини

Гідравлічні оливи
Гідравлічні оливи
  - 2018-01-09 15:11
Gulf вітає з Новим роком 2018
Gulf вітає з Новим роком 2018   - 2018-01-03 12:14
Присадки до мастильних матеріалів
Присадки до мастильних матеріалів   - 2017-12-15 13:26
Мастильні матеріали: загальна характеристика
Мастильні матеріали: загальна характеристика   - 2017-12-12 11:18
В чому різниця між бензиновим і дизельним двигуном?
В чому різниця між бензиновим і дизельним двигуном?   - 2017-11-29 11:04
FIA WEC 2017 Бахрейні
FIA WEC 2017 Бахрейні   - 2017-11-21 13:08
Ціни знову ростуть
Ціни знову ростуть   - 2017-11-01 20:56
читать далее
Всі права захищені
+38 (044) 496-31-31
+38 (044) 496-52-19