Історія GULF

Зовсім не випадково найвідоміші на сьогоднішній день компанії, які займаються видобутком і переробкою нафти, беруть свій початок у кінці ХІХ - на початку ХХ століття. Саме в цей час були відкриті великі нафтові родовища, а інтенсивний розвиток техніки і промисловості сприяв багатократному зростанню попиту на паливо і мастильні матеріали.

У 1901 році в штаті Техас (США) групою інвесторів була заснована "Gulf Refining Company of Texas", в назві якої було використано слово GULF («затока» - за назвою Мексиканської затоки, що знаходиться поряд). Основною сферою діяльності компанії був видобуток нафти на недавно відкритих родовищах в СпіндлТоп (штат Техас, узбережжя Мексиканської затоки), а також розвиток сучасного нафтопереробного заводу в сусідньому Порт-Артурі, де вироблялося паливо і мастильні матеріали.

У 1907 році, в результаті об'єднання ряду нафтових компаній і Gulf Refining Company of Texas, була створена компанія Gulf Oil Corporation . 


Вона відрізнялася своєю вертикально-інтегрованою структурою і брала активну участь у нафтовій промисловості (розвідка, видобуток, транспортування, переробка і збут), і в суміжних галузях, таких як нафтохімічна промисловість і виробництво автомобільних компонентів.


Для того, щоб виділити і логічно об'єднати під одним брендом усі види діяльності компанії, в 1903 році був обраний помаранчевий колір, як основний фоновий колір в написанні назви компанії, а сама назва за кілька років скоротилося до одного гучного слова «Gulf». У 1920-му році, раніше зазнавши кілька інтерпретацій, був офіційно зареєстрований товарний знак: синє слово Gulf в помаранчевому диску з синім обрамленням, який без радикальних змін дійшов до наших днів.


Розвиток діяльності компанії був настільки активним, що в кінці 1930-х років Gulf Oil Corporation була найбільшою корпорацією в США з власними нафтовидобувними компаніями, мережею нафтопроводів і нафтопереробних заводів, 


 фірмовим транспортним парком (що включав танкерний і баржевий флот), 



 величезною кількістю автозаправних станцій і станцій технічного обслуговування  (в рекламі 1931р.  згадується, що на кожні 354 автомобіля доводиться одна сервісна станція Gulf, а загальна кількість пунктів по реалізації палива і олив перевищує: 49 000!).



Після закінчення Другої світової війни Gulf Oil розширила свою діяльність за межами Північної Америки. Перш за все компанія використовувала свій величезний досвід в розвідці і розробці нафтових і газових родовищ, завдяки якому отримала можливість отримувати дешеву сировину з родовищ в Кувейті (в середині 1950-х років, раніше створене спільне підприємство ВР і Gulf почало видобуток нафти), Венесуелі ( з 1943 р) і Канаді.
Дешеві нафта і газ, що поставляли з Кувейту, сформували міцну економічну основу для діяльності Gulf в Європі, Середземномор'ї, Африці та Індії. Роздрібна мережа формувалася шляхом придбання приватних мереж автозаправних станцій в різних країнах, що дозволило швидко налагодити збут палива і мастильних матеріалів. Значні кошти були вкладені і в розробку нових технологій і спеціалізованих продуктів, особливо для морських судів і авіаційної техніки (Gulf був особливо відомий своїм асортиментом мастильних матеріалів).

До 1970 року Gulf Oil досягла піку свого розвитку, входячи в першу десятку найбільших корпорацій. В цьому році компанія обробляє 1,3 млн. барелів (210 000 м3) нафти щодня, володіє активами на суму $ 6,5 млрд. і має штат з 58 000 працівників по всьому світу. На додаток до своїх інтересів на ринку палива і мастил, Gulf Oil була одним з найбільших виробників нафтопродуктів, пластмас і сільськогосподарських хімікатів. Через свою дочірню компанію Gulf General Atomic Inc. компанія також брала активну участь у розвитку ядерної енергетики, але після невдалої угоди про будівництво атомних електростанцій в Румунії (в середині 1970-х років) змушена була відмовитися від участі в атомній галузі.

У 1975 році Кувейтською Національною Асамблеєю було прийнято рішення про націоналізацію нафтовидобувного бізнесу, таким чином, позбавивши багато компаній (в тому числі і Gulf Oil) доступу до дешевої сировини. Розробки нафтових родовищ в інших регіонах (Північному морі, Анголі та ін.) були більш витратними і не завжди приносили бажаний економічний ефект. На додаток до цього, в 1975 році кілька керівників Gulf Oil, в тому числі голова Боб Дорсі, були помічені в незаконних "політичних пожертвуваннях" і були змушені піти у відставку зі своїх постів, що зіграло чималу роль в подальшому розвитку подій.

"Політичними пожертвами" була таємна фінансова підтримка певних політичних сил і цілих режимів в окремо взятих державах. Так, в кінці 1970-х, Gulf таємно фінансувала прорадянські режими в країнах Африканського континенту, в той час, як уряд США активно сприяв їх поваленню, підтримуючи повстанців УНІТА

Фінансовий спад, що почався в кінці 1970-х років, змусив керівництво Gulf Oil в 1981 році розробити план стратегічної реорганізації компанії (разом з програмою селективного продажу активів) для підтримки життєздатності. Цей план передбачав поділ багатопрофільного мультинаціонального нафтового концерну і фокусування уваги на тих видах діяльності, де у Gulf були конкурентні переваги. З 1981 по 1985 рр. велика частка активів компанії Gulf Oil була продана. Колись величезна і впливова корпорація була роздроблена, а частини єдиного міжнародного бізнесу опинилися в руках безлічі різних компаній, багато з яких (BP, Chevron, Cumberland Farms) використовували бренд Gulf аж до середини 1990-х років.

Відродження марки Gulf збіглося з початком ХХI століття.
У січні 2010 року Gulf Oil Limited Partnership (на дві третини належить Cumberland Farms), яка раніше придбала частину власності і прав на ТМ Gulf, повністю викупила у компанії Chevron права на ТМ Gulf на території США, Іспанії та Португалії та розпочала активну роботу з розвитку мережі брендованих автозаправних станцій і просуванню мастильної продукції Gulf.
Права на бренд Gulf за межами Сполучених Штатів, Іспанії та Португалії належать компанії Gulf Oil International.

В період між 1980 і 2000 роками, компанія Gulf трансформувалася з монолітної, вертикально-інтегрованої багатонаціональної корпорації в альянс партнерів, об'єднаних спільними бізнес-інтересами. Це стало відображенням фундаментальних змін в економіці міжнародного бізнесу, адже альянси являють собою черговий крок у розвитку економічних моделей бізнесу з організаційною ієрархією. Суттю цих моделей є більш гнучке і оперативне реагування на запити локальних ринків з урахуванням особливостей їх економік і географічного розташування, але, в той же час, впровадження єдиних якісних стандартів і скоординована політика позиціонування і просування бренду.

Через більш ніж 100 років з моменту свого заснування, марка Gulf як і раніше сконцентрована на якості, інновації та увазі до мінливих потреб ринку, а ідея глобальної «клієнтоорієнтованості», є невід'ємною частиною світової філософії Gulf.
Cumberland Farms і Gulf Oil International продовжують розробляти і реалізовувати мастильні матеріали і паливо Gulf по всьому світу через мережу дистриб'юторів, спільних підприємств і дочірніх компаній.

 

Всі права захищені
+38 (044) 496-31-31
+38 (044) 496-52-19